خانه / لجستیک / انبار / با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید؛ شرکت DPDgroup

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید؛ شرکت DPDgroup

شرکت لجستیکی DPD (Dynamic Parcel Distribution) یکی دیگر از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات لجستیک اکسپرس و بسته با اصالت آلمانی است. این شرکت در سال ۲۰۰۶، از برند بین المللی شرکت GeoPost بوجود آمد، که شرکت تابعه و فرعی مربوط به خدمات بسته و اکسپرس Le Groupe بود (که در سال ۲۰۰۱ شرکت DPD را خریداری کرد). DPD، که در سال ۲۰۱۵ با نام جدید DPDgroup به همگان معرفی شد، روزانه بیش از ۳ میلیون سفارش را پردازش می کند و گفته می شود که دومین مرکز بزرگ پردازش و ارسال بسته های پستی بین المللی در اروپاست.

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید؛ شرکت DPDgroup

معرفی شرکت

DPDgroup یک شرکت بین المللی ارسال و تحویل بسته برای بسته های با وزن کمتر از ۳۰ کیلوگرم است. این شرکت عمدتا در بازار مبتنی بر اکسپرس جاده ای فعالیت می کند و هم اکنون در فرانسه مستقر است.

DPDgroup شبکه تحویل پست بین المللی متعلق به گروه خدمات پست دولتی، یعنی برند  Le Groupeاست. شرکت DPDgroup به طور اختصاصی در کل اروپا، و همچنین در برزیل و چندین کشور دیگر، هم با حضور مستقیم و هم از طریق مشارکت فعالیت دارد.

DPDgroup روزانه از طریق برندهای DPD، Chronopost، Seur و BRT در سراسر جهان، ۴٫۸ میلیون بسته را عرضه می کند. حجم معاملات این شرکت در سال ۲۰۱۷ به ۶،۸ میلیارد یورو رسید.

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید؛ شرکت DPDgroup

تاریخچه DPDgroup

در سال ۱۹۸۰ شرکت GeoPost با برند Chronopost ، فعالیت های حمل و نقلی خود را آغاز کرد. در سال های بعد فعالیت های خود را گسترش داده و کامل تر کرد. در سال ۲۰۰۱ این شرکت (GeoPost)، سهامدار اصلی DPD شد، شرکتی که در سال ۱۹۷۷ در آلمان با نام Dynamic Parcel Distribution و نام اختصاصی DPD تاسیس شده بود.

در سال ۲۰۱۵ شرکت GeoPost چند برند زیرمجموعه خود، یعنی DPD،Chronopost  وSeur را تحت نام تجاری DPDgroup ادغام کرد. طی این مراسم شرکت DPD تبدیل به یک شرکت فرانسوی شد و لوگوی آن به گونه ای اصلاح شد تا بیانگر این مورد باشد که متعلق به DPDgroup است.

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید؛ شرکت DPDgroup

با شرکت های لجستیکی بیشتر آشنا شوید

فعالیت ها و خدمات DPDgroup

خدمات داخلی :

DPDgroup در بازار تحویل بسته های با وزن کم (یعنی کمتر از ۳۱٫۵ کیلوگرم) فعالیت دارد که معمولا به نام بازار “CEP” (Courier, Express and Parcel) شناخته می شود. بازار CEP از بازار خدمات پیک – courier services- (که نیازی به یک مرکز مرتب سازیو پردازش بسته ندارد) و از بازار حمل و نقل- freight- (که نیاز به چندین نفر یا تجهیزات گسترده برای اداره بسته دارد) متفاوت است.

DPDgroup در زیرمجموعه های متفاوتی از بازار CEP فعالیت می کند که با توجه به معیارهای زیر تعریف می شود:

  • مدت زمان تحویل: فعالیت DPDgroup در بخش استاندارد یا بخش تحویل با تاخیر با شرایط (بدون زمان متعهد شده برای تحویل، که بسته به مقصد به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت است) و در بخش تحویل اکسپرس بصورت (تحویل تحویل روزانه در بازار داخلی و تحویل بعدی روز به تحویل دو روزه برای بین المللی) کار می کند.

 

  • پوشش جغرافیای: شرکت DPDgroup در تحویل بسته در داخل کشور و تحویل داخل قاره ای در اروپا در نوع خود متخصص است. همچنین در بازار بین قاره ای و بین المللی در حال گسترش توانمندی هاست.

 

  • ماهیت فرستنده و گیرنده: DPDgroup در جریان های داد و ستد کالا بین کسب و کارها (B2B)، فعالیت های بین مصرف کنندگان (C2C)، حوزه ی ارتباط کسب و کار با مصرف کننده (B2C) و از مصرف کننده به کسب و کار (C2B) فعالیت دارد.

خدمات بین المللی :

این شرکت عمدتا در اروپا و از طریق شرکت های تابعه و تحت کنترل خود در ۲۲ کشور این قاره حضور مستقیم دارد.

  • تحت نام تجاری ( DPD در ایرلند، بریتانیا، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، آلمان، سوئیس، جمهوری چک، اسلوونی، کرواسی، لهستان، اسلواکی، مجارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس، قزاقستان و روسیه)
  • تحت نام تجاری ( Chronopost در فرانسه و پرتغال)
  • تحت نام تجاری ( Seur در اسپانیا)
  • و از طریق سهام در شرکت ها یا مشاغل تجاری در کشورهای اروپایی دیگر

DPDgroup در برزیل با داشتن ۶۰% از سهام Jadlog حضور دارد. و در نهایت با داشتن ۷۲% از سهام شرکت تابعه Tigers حضور خود را در بازارهای حمل و نقل بین المللی در آسیا (چین) ، استرالیا، ایالات متحده و اروپا حفظ کرده است.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان (Fujian) در بخش جنوب چین گسترش دهد. این تصمیم در راستای هدف بزرگ این شرکت اتخاذ شده است. DHL می‌خواهد راه‌حل‌های حمل ونقل بین‌المللی ساده و مقرون به‌صرفه‌ی خود را برای اتصال تجار چینی برای تبادل کالایشان در بیش از 220 کشور جهان گسترش دهد.

گسترش حضور بخش تجارت الکترونیک DHL در معاملات جنوب چین

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *