خانه / تجارت الکترونیک / سیستم مدیریت حمل و نقل چیست

سیستم مدیریت حمل و نقل چیست

امروزه تجارت به سمتی پیش می رود که نیاز به داشتن سیستم های مدیریتی از نیازهای اساسی یک کسب و کار است. سیستم مدیریت حمل و نقل از مهمترین سیستم های مدیریتی است.

زمانی که کسب و کار شما در حال رشد است، تقاضاهایی که در راستای حمل و نقل قرار دارند به کسب و کار شما اضافه می شوند. شما تا کنون برای مدیریت کسب و کار خود از ابزارهای ابتدایی استفاده کرده اید. حتما متوجه شده اید که با این روش ها انتظارات مشتریان خود را به طور کامل برآورده نمی کنید و شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که شما از یک سیستم مدیریت حمل و نقل استفاده کنید.

دلایل استفاده از یک سیستم مدیریت حمل و نقل:

  • کمبود دید: آیا می دانید تمام محموله های شما در هر زمان معینی کجاست؟ آیا شما به تمام داده ها و معیارهای کلیدی مرتبط با آن محموله ها رؤیت دارید؟ اگر شما به عنوان یک فرستنده بدون TMS کار کنید ، پاسخ به این سؤالات “نه” است. پیاده سازی یک سیستم مدیریت حمل و نقل TMS می تواند به شما در ارائه دید کمک کند و همچنین می تواند اطلاعات مورد نیاز در زمان واقعی را برای حفظ مشتریان حمل و نقل در اختیار شما قرار دهد. TMS می تواند داده ها را برای کمک به تجزیه و تحلیل هزینه های شما و شناسایی زمینه هایی برای پیشرفت عملیاتی و فرایند حمل و نقل را برای شما فراهم کند.

 

  • رشد: تجارت شما در حال رشد است! این خبر عالی است ، درست است؟ شما باید مجهز به ابزاری باشید که این رشد را به درستی مدیریت کنید. با رشد کسب و کار شما ، حجم و پیچیدگی نیازهای حمل و نقل شما متناسب رشد می کند. این امر حتی هنگامی که به دنبال مشتریان جدید می روید، حادتر می شود. به عنوان مثال ، خرده فروشان بزرگ مانند Walmart ، Target و Costco از سیاستهای انعطاف پذیری خرده فروشی برخوردار هستند که می تواند منجر به جریمه های عمده برای تحویل های از دست رفته شود. TMS به شما کمک می کند تا قبل از اشتباهات گران قیمت ، موارد احتمالی را متوجه شوید و برطرف کنید.

 

  • خرید ها: فعالیت خرید یک محرک متداول برای اجرای TMS است ، زیرا ناوگان ناگهان با یکپارچه سازی سیستم های مختلف متفاوتی روبرو می شوند (یا در صورت وجود هیچ سیستم هیچ راه حل جدیدی پیدا نمی کنند). اگر کسب و کار شما فاقد TMS است ، و شما در حال فرآیند خرید هستید ، در نظر بگیرید TMS را به برنامه خود اضافه کنید.

مدیریت حمل و نقل

  • درک هزینه ها: تحویل بار كامیون به مركز توزیع كه به نظر میرسد یک فرآیند تحویل بار آسان است، سناریویی است كه در آن راننده باید پارکینگ را در یك منطقه شلوغ شهری پیدا كند، بار را تخلیه كند و سپس آن را تحویل دهد. TMS به شما اجازه می دهد این فرایند به ظاهر ساده را که برای راننده یک فرآیند زمان بر است، به راحتی مدیریت کنید.

 

  • امکانات جدید: با بزرگ شدن ، ممکن است لازم باشد یک مرکز انبار جدید را افتتاح کنید که به شما امکان می دهد خدمات بهتری به مشتری خود ارائه دهید. باز هم ، TMS می تواند یک مزیت واقعی باشد. به عنوان مثال ، TMS داده های حمل و نقل شما را در یک مکان مرکزی جمع آوری می کند ، اطلاعات زیادی را که می تواند برای تجزیه و تحلیل در اختیارتان قرار دهد تا مشخص کند محل تأسیسات جدید شما در کجا قرار دارد. دوم ، TMS پس از راه اندازی انبار ، ارتباط بین مکان های شما را تسهیل می کند.

 

  • رقبا: اگر دلایل فوق کافی نیست، این واقعیت را در نظر بگیرید که احتمالاً رقبای شما به دنبال پیاده سازی TMS هستند و با ارائه خدمات بهتر و مدیریت هزینه های حمل و نقل، نتیجه ی بهتری می گیرند و از مشتریان بیشتری بهره می برند.

 

منبع: www.logisticsmgmt.com

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

استراتژی ارسال کالا موجب افزایش فروش اینترنتی خواهد شد

مدیریت ارسال کالا موجب افزایش فروش اینترنتی

نارضایتی مشتریان از تجربه خرید آنلاین ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از نحوه ثبت …

2 نظر

  1. به نظر میرسه توی دنیای امروز استفاده از سیستم های مدیریتی لازمه کسب و کارهای مدرن هستش
    این مطلب یه واقعیته که نباید پشت گوش انداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *