خانه / تجارت الکترونیک / اهمیت شرکت های لجستیکی طرف سوم در رونق تجارت الکترونیک

اهمیت شرکت های لجستیکی طرف سوم در رونق تجارت الکترونیک

با توجه به اهمیت تمرکز بازرگانان به فعالیتها و کسب‌وکارهای اصلی خود، اهمیت برونسپاری برخی فعالیتها بیش ‌از پیش نمایان میشود و بیشتر شرکت و سازمان‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند. به همین خاطر در دهه‌های اخیر برونسپاری فعالیتهای لجستیکی نیز در بطور چشمگیری افزایش یافته و این مسأله منجر به شکل‌گیری شرکت‌های لجستیکی طرف سوم یا ۳PLها شده است. این شرکت‌ها درواقع مسئولیت فعالیت‌های لجستیکی سازمان‌ها را بر عهده می‌گیرند.

شرکت‌های خدمات لجستیک طرف سوم (۳PL) به شرکت‌هایی گفته می‌شود که سازمان‌های تولیدی، خدماتی یا تجارت الکترونیک بخشی یا کل امور لجستیکی خود را به آن‌ها برونسپاری می‌کنند. این شرکت‌ها معمولا در حوزه‌های حمل‌ونقل و انبارداری متخصص هستند و قادرند خدمات خود را با انواع مختلف و متنوعی از محصولات منطبق سازند.

از همین رو موضوع برونسپاری در همه‌ی کسب وکارهایی که به  نوعی با امور لجستیکی (اعم از انبارداری، بسته بندی و ارسال) در ارتباط‌اند، مورد کاربرد فراوان است. در سال‌های اخیر بیشترین کسب‌وکارهایی که به برونسپاری به این شکل نیاز داشته‌اند، کسب وکارهای مربوط به خرید و فروش، بازرگانی و تجارت الکترونیک بوده است.

عوامل متعددی بر توسعه خدمات شرکت‌های ۳PL در طی سال‌های اخیر تاثیرگذار بوده‌اند که چهار مورد اصلی آن‌ها عبارتند از:

  • فشار برای کاهش قیمت؛
  • فشار بازار برای ارتقاء خدمت‌دهی به مشتریان؛
  • جهانی‌سازی؛
  • توسعه تکنولوژی‌های جدید در زمینه مدیریت اطلاعات.

با توجه به سهم بالای هزینه‌های لجستیک از مجموع کل هزینه‌های کسب‌وکارها، به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که ایجاد بهبودهای کوچک و معقولی بین ۵ تا ۱۰ درصد از هزینه‌های لجستیک می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سوددهی صنایع تولیدی، خدماتی و تجارت الکترونیک داشته باشد. همانگونه که اشاره شد، یکی از مناسب‌ترین راهکارهای کاهش هزینه‌های لجستیک برای کسب‌وکارها برون‌سپاری خدمات لجستیکی به شرکت‌های لجستیک طرف سوم می‌باشد.

اهمیت شرکت های لجستیکی طرف سوم در رونق تجارت الکترونیک

مزایای شرکت‌های طرف سوم (۳pl)

علاوه بر کاهش دغدغه‌های امور لجستیکی صاحبان کسب وکارها، از مزایای بهره‌گیری از شرکت‌های لجستیکی طرف سوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصصی شدن خدمات و کاهش هزینه‌ها
  • تمرکز مراکز تولیدی بر توسعه کسب‌وکار محوری خود
  • افزایش انعطاف پذیری عملیاتی
  • کاهش هزینه‌های بازرسی و نظارت
  • کاهش ریسک‌های عملیاتی
  • بهبود سطح خدمت‌رسانی به مشتری
  • ارتقای جایگاه سازمان درمیان رقبا

با توجه به موارد فوق، می‌توان از توسعه شرکت‌های لجستیک طرف سوم در کشورمان بعنوان یکی از ضرورت‌ها نام برد که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش کارایی کسب‌وکارها دارد. کاهش هزینه‌های لجستیک و افزایش سطح خدمت‌دهی به مشتریان و مصرف‌کنندگان و نیز اصلاح نظام توزیع از علل افزایش کارایی کسب و کارهاست.

شرکت لجستیکی پایگان، به عنوان یک شرکت طرف سوم ۳pl، با تمرکز روی بهبود خدمات و ارائه پنل مدیریت اطلاعات سفارشات، توانسته است تاکنون بسیاری از نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌ها را بخصوص در بخش تجارت الکترونیک برطرف سازد.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

والمارت برای رقابت جدی با آمازون، در حال همکاری با شرکت مایکروسافت است

فروشگاه والمارت برای رقابت جدی با آمازون، در حال همکاری با شرکت مایکروسافت است

فروشگاه والمارت سومین خرده‌فروشی در ایالات متحده، قصد دارد با همکاری مایکروسافت، مسیر دیجیتالی شدن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *