خانه / لجستیک / حمل و نقل / اهمیت سیستم مدیریت حمل و نقل TMS در سال ۲۰۲۰

اهمیت سیستم مدیریت حمل و نقل TMS در سال ۲۰۲۰

سیستم مدیریت حمل و نقل TMSدر سال ۲۰۲۰ چه جایگاهی خواهد داشت؟

TMS در سال ۲۰۲۰ برای شرکت های حمل و نقل به الویت تبدیل خواهد شد. حامل های موتوری یك ارتباط اساسی در زنجیره تأمین هستند  اما با این حال آنها پراكنده ترین جز حمل و نقل بوده و كمترین ارتباط را با هم دارند.

در حالی که حامل های موتوری حجم زیادی از محموله ها را حمل می کنند و اکثریت قریب به اتفاق آنها بخشی از سازمان های کوچک هستند و علاوه بر این ، ۹۰٪ بنگاهها با شش کامیون و یا  حتی تعداد کمتری کار می کنند.

حامل ها، LSP ها و  شرکت های حمل و نقل ها باید راه حل هایی را ارائه دهند که از کم هزینه ترین یا بدون هزینه ترین راه حل های TMS بوده و حتی برای یک شرکت با یک کامیون یا تعداد محدود پیک را با دسترسی به لجستیک و شبکه های زنجیره تأمین توانمند کند.

در حالی که سفرهای حمل و نقل پیچیده و پراکنده هستند، تلاش برای بهبود جریان محصولات از اولویت برخوردار خواهد بود و باید حداکثر ظرفیت های خالی را به حداقل رساند.

ما باید تلاش هماهنگ تری برای کاهش ضایعات در زنجیره تأمین داشته باشیم. از بین بردن ظرفیت های خالی و انتشار بیش از حد CO2 ، تمرکز بزرگتری برای شرکت های کوچکتر خواهد بود زیرا سازمانهای بزرگتر هنگام انتخاب شرکای زنجیره تأمین ، از آن به عنوان معیار استفاده می کنند. تولید کنندگان عمده ، حمل و نقل و حامل ها توانایی جابجایی بقیه بازار را دارند. شرکت های کوچکتر در ابتکارات پایدار و کاهش انتشار کربن به عنوان هزینه کار با شرکت های بزرگ سرمایه گذاری می کنند.


یکی از نکات مهم در سیستم های مدیریت ارسال قابلیت استفاده و بکار بردن GIS به عنوان یک تکنولوژی جهت تزریق داده های جغرافیایی و مکانی به سیستم مدیریت ارسال می باشد.

سیستم مدیریت ارسال پایگانSETAP TMS با استفاده از داده های ورودی  از طریق GIS که صحت آنها تایید شده است، قادر به صحه گذاری آدرس، اعلام دقیق طول و عرض جغرافیایی و در نهایت مسیر چینی برای موزع می باشد.
مسیرچینی به وسیله سیستم علاوه بر اینکه خطای انسانی را رفع می کند، بعد از اتمام کار قابلیت کنترل عملکرد موزع را در اختیار مدیران قرار می دهد.

سیستم مدیریت حمل و نقل

در استفاده درست از سیستم مدیریت حمل و نقل TMS لازم است به موارد زیر توجه کرد:

۱-فناوری بهتر و برنامه ریزی باعث شکاف بین برنامه ریزی و اجرا می شود.

چرخه های برنامه ریزی طولانی مدت با انتظارات مصرف کنندگان امروز مطابقت ندارد. علاوه بر کالاهای متحرک ، شرکت ها باید با انتظارات اضافه شده از مشتریان پیرامونِ در دسترس بودن محصول و تحویل سریع – و به طور خلاصه ، مشتریان آنچه را می خواهند ، را انجام دهند.

موسسه تحقیقات حمل و نقل آمریکا (ATRI) گزارشی سالانه در مورد هزینه های عملیاتی حمل و نقل را انجام می دهد. ATRI در گزارش ۲۰۱۸ خود دریافت که شرکتهای حمل و نقل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۹٫۴ میلیارد مایل طی کرده اند و ۲۰٫۷ درصد از کل آن مایل ها خالی است و در نتیجه جا دارد صنعت کار بهتری انجام دهد.

این امر ضروری است که LSP ها بتوانند با امنیت ، همکاری با مشتریان ، شرکتهای مخابراتی و سایر ارائه دهندگان خدمات بر روی یک پلتفرم دیجیتال خنثی همکاری کنند. داده های قابل دسترسی و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده تمایزگرهای کلیدی رقابت باقی خواهند ماند. با ایجاد مخزن متمرکز و دیجیتالی که دسترسی یکسانی به کلیه دادههای قابل اعتماد در سراسر زنجیره تأمین فراهم می کند ، خرده فروشان می توانند نوید بهبود تجربه مشتری ، قیمت رقابتی و ارائه کیفیت بالاتر را بدهند.

۲- فن آوری های هوشمند میزان پردازش فاکتور را در مدت زمان لازم کاهش می دهد.

در حال حاضر ، LSP ها ، حمل و نقل ها باید برای پردازش فاکتورها هفته ها / ماه ها منتظر بمانند که این امر بر خط پایین آنها تأثیر می گذارد. اما با افزایش سرمایه گذاری و استفاده از فن آوری های هوشمند توسط شرکت ها در طول زنجیره تأمین ، مدت زمان دریافت و پرداخت فاکتور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این امر همچنین به روابط بهتر و قوی تری بین شرکت ها در طول زنجیره تأمین منجر می شود.

حمل و نقل

۳- هوش مصنوعی با خاص بودن دامنه به پتانسیل خود می رسد.

طبق گفته های موسسه جهانی مک کینزی و PricewaterhouseCoopers ، سودهای بالقوه بهره وری از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ از ۱۳٫۷ تریلیون دلار به ۱۵٫۷ تریلیون دلار خواهد رسید. مرحله بعدی موفقیت هوش مصنوعی هنگامی اتفاق می افتد که قابلیت های فنی با تخصص خاصی از صنعت مطابقت داشته باشد. ما در اتخاذ راه حل های فعال شده با هوش مصنوعی در یک نقطه انعطاف پذیر قرار داریم. پیوند تخصص و اطلاعات دامنه با نوآوری فنی برای دستیابی فناوری به پتانسیل کامل خود برای ارائه نتایج قابل اندازه گیری و مؤثر به شرکتهایی که آنها را پیاده سازی می کنند ضروری است.

با اشاره به اینکه تعرفه ها و مشکلات تجاری به معنای فرصت های جدید زنجیره تأمین در جنوب شرقی آسیا است.

صاحب نظران می گویند: “زنجیره های بزرگتر و پیشرفته تر منابع پیشرفته جدید را جستجو می کنند”

سرانجام ، علاوه بر نگرانی های مربوط به تعرفه ، شرکت ها به دنبال هزینه های کلی تجارت و در دسترس بودن منابع برای تأمین نیازهای خود هستند.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

فروش اینترنتی با همکاری اداره پست

آموزش فروش اینترنتی با همکاری اداره پست

امروز کسب و کارهای اینترنتی یکی از پرطرفدارترین مشاغل هستند که به دلیل فراگیر شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *