خانه / لجستیک / انبار / فدکس در بخش تحقق سفارشات،فروشندگان متوسط و کوچک آنلاین را هدف قرار داده است

فدکس در بخش تحقق سفارشات،فروشندگان متوسط و کوچک آنلاین را هدف قرار داده است

شرکت حمل و نقل و لجستیک فدکس وارد بازار پردازش و تحقق سفارشات در حوزه تجارت الکترونیک می شود. این تصمیم فدکس با هدف ارائه خدمات به بازرگانانی است که کالای خود را از طریق بازارهای آنلاین (marketplaces) یا دیگر کانال ها به فروش می رسانند. کارشناسان می گویند زمان آن فرا رسیده است که فدکس پیشنهاد خود را ارائه دهد و جایگزینی برای بخش تحقق سفارشات آمازون (Fulfillment by Amazon) فراهم کند.

یک خرده فروش آنلاین که قصد فروش یک کالای کوچک را دارد، و می خواهد محصول خود را در سطح کشور بصورت انلاین عرضه کند با نیازی که به مقداری از فضای اتاق به عنوان انبار و امکانات اندک پیدا می کند، به سرعت خود را درگیر مسائل فرعی کرده و تحقق سفارشات آنلاین خود را نا ممکن تصور خواهد کرد.

برای مثال بنیانگذاران داگن دوور (تولید کننده کیف)، که در سال ۲۰۱۳ خط تولید کیف دستی های خود را به بازار عرضه کردند، ابتدا سفارشات خود را در دفتر کارشان آماده می کردند ، کار آن ها به سرعت رشد کرد و یک فروشنده محلی را در شهر نیویورک استخدام کردند و بخشی از کار خود را به محل فروش منتقل کردند. اما این کار در کل کشور برای آن ها ممکن نبود.

خرده فروشی های آنلاین در اوایل سال ۲۰۱۶  به تیمی پیوستند که در حال کار روی برنامه آزمایشی تحقق سفارشات بود که توسط واحد زنجیره تأمین فدکس راه اندازی شده بود. فدکس بعد از برنامه آزمایشی خود، واحد تحقق سفارشات خود را با نام FedEx Fulfillment با هدف رسیدگی به تحقق سفارشات تجارت الکترونیک و خدمات تحویل برای کسب و کارهای کوچک و متوسط راه اندازی کرد.

فدکس قبل از اعلام تصمیم خود، در سال ۲۰۱۵ شرکت لجستیکی Genco را به عنوان بخشی از امکانات تجارت الکترونیک خریداری کرد و بعدها نام آن را به زنجیره تامین فدکس (FedEx Supply Chain) تغییر داد. این واحد دارای ۱۳۰ انبار و مراکز توزیع در آمریکای شمالی است که مجموع مساحت آن ۳۵ میلیون فوت مربع است و به گفته فدکس امروزه در این مراکز روزانه ۳۵۸ میلیون پردازش برگشتی و ۵۸۰ هزار بسته آماده سازی و به طور مستقیم به مشتری ارسال می شود.

فدکس در بخش تحقق سفارشات،فروشندگان متوسط و کوچک آنلاین را هدف قرار داده است

دلایل فدکس برای همکاری با کسب و کارهای متوسط و کوچک

یکی از مدیران فدکس درمورد دلیل این تصمیم می گوید : پیش از این ما به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های لجستیکی ایالات متحده و جهان کار با ۵ تا از ۱۰ خرده فروش برتر جهان را هدف خود قرار داده بودیم. اما بعدها متوجه شدیم که کسب و کارهای کوچک و متوسط زیادی خواستار این موضوع هستند که موجودی محصولشان در کمترین فضای اشغال شده در چند نقطه از کشور وجود داشته باشد و این کار به آن ها امکان بزرگی می داد تا محصول خود را در کمتر از دو روز از طریق سرویس اسمارت-پست (SmartPost) یا به صورت زمینی به مشتری برسانند. اسمارت پست سرویسی است که در آن FedEx بصورت اختصاصی بسته را برای تحویل نهایی به خدمات پستی ایالات متحده (USPS) تحویل می دهد.

سرویس FedEx SmartPost برای کاهش زمان حمل و نقل و به حداکثر رساندن صرفه جویی در هزینه از طرف شرکت فدکس ارائه شده است.

FedEx SmartPost  تمام ایالات متحده را پوشش می دهد. همچنین بعضی نقاط خارج از مرز ایالات متحده نیز ارائه می شود.

جزئیات خدمات FedEx SmartPost:

  • زمان تحویل: ۲-۷ روز کاری براساس فاصله تا مقصد.
  • روزهای خدمات: دوشنبه و شنبه.
  • منطقه ارائه خدمات: ۱۰۰ درصد مناطق ایالات متحده، از جمله خدمات به آلاسکا و هاوایی؛ پورتوریکو؛ گوام؛ جزایر ویرجین ایالات متحده؛ تمام سرزمین های U.S. P.O. جعبه ها؛ و ارتش APO، FPO و DPO .
  • اندازه و وزن بسته ها: حداکثر: ۷۰ پوند، ۱۳۰ اینچ و در محدوده این ابعاد.

خدماتی که بوسیله FedEx SmartPost ارائه نمی شوند:

جمع آوری در تحویل

تضمین بازگشت پول

ارزش اعلام شده

امضاء اثبات تحویل

شب یا تحویل قرار ملاقات

خدمات مواد خطرناک

شرکت هایی مانند داگن دوور و خرده فروشی های مشابه آن که جزء کسب و کارهای کوچک تا متوسط به حساب می آیند و تمایل دارند تا محصولات برند خود را در سطح کشور و یا حتی بعد از گسترش، در سطح جهانی عرضه کرده و به صورت مارکت پلیس (marketplace) به فروش برسانند، از جمله دلایل و چالش هایی بود که فدکس درصدد حل آن برآمد.

در واقع دلایل فدکس را نسبت به این اقدام می توان در موارد زیر برشمرد :

  • حل مشکل کسب و کارهای کوچک و متوسط در ذخیره محصولاتشان در مراکز توزیع
  • جذب مشتری و کسب سهمی از بازار خرده فروشی که موبوط به کسب و کارهای متوسط و کوچک بوده و با توجه به تعداد زیاد این نوع کسب و کارها، بخش قابل توجهی از بازار می شد
  • توجه به بخشی از بازار که شاید خیلی از شرکت های لجستیکی بزرگ به آن توجهی نشان نمی دهند
  • تست برنامه آزمایشی خود با مشتری هایی که تمایل زیادی به دریافت خدمات این شرکت داشته اند
  • گسترش خدمات فدکس به عنوان یک شرکت لجستیکی ارائه دهنده تمامی خدمات
  • رقابت با شرکت های لجستیکی بزرگ و سیستم هایی مانند FBA آمازون

 

سرویس FedEx Fulfillment چه خدماتی ارائه می دهد ؟

خدمات FedEx Fulfillment علاوه بر انجام عملیات برداشت، بسته بندی و حمل سفارشات تجارت الکترونیکی برای تاجران، موارد برگشت خورده را پردازش و مدیریت می کند و همچنین الزامات تجارت الکترونیک بین المللی را در ۲۲۰ کشور جهان که فدکس در آن ها از طریق سرویس FedEx CrossBorder خود فعالیت دارد، انجام می دهد و خدمات آن در این زمینه شامل پردازش و تحویل سفارش با بیش از ۸۰ نوع پول رایج در کشورهای مختلف، ۱۵ گزینه برای پرداخت، مدیریت گزینه های تحویل چندگانه و تضمین حفاظت و امنیت در مورد کارت های اعتباری و بسیاری موارد دیگر است.

فدکس در بخش تحقق سفارشات،فروشندگان متوسط و کوچک آنلاین را هدف قرار داده است

سرویس جدید فدکس چه مزیت هایی دارد ؟

فدکس با این سرویس به فضایی پیوست که توسط دیگر شرکت های لجستیکی و سرویس Fulfillment by Amazon آمازون پر شده بود و در آن تاجران پولی را بابت فروش کالایشان در بازار آنلاین آمازون و حمل و نقل محصولات خود به آمازون پرداخت می کردند. همچنین فروشندگانی که از سرویس FBA آمازون استفاده می کنند در واقع پولی بیشتر پرداخت کرده اند که محصولاتشان را واجد شرایط تحویل با سرویس آمازون پریم (Amazon Prime) کنند.

نرم افزار FedEx Fulfillment فدکس که به عنوای یک مدل خدماتی بصورت آنلاین در دسترس است در واقع با سیستم عامل های تجارت الکترونیک متعددی از جمله شرکت های Magento Inc. و Shopify Inc. ادغام شده است که توسط بیش از ۲۰۰ خرده فروش برتر سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع از مزیت های این سیستم می توان به انعطاف پذیری آن نسبت به زیرساخت های متعدد ، دسترسی ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ، امکان تجزیه و تحلیل و مدیریت موجودی در همه نقاط و مراکز توزیع و برای کالاهایی که از طریق کانال های متفاوت فروخته شده است. همه این امکانات در این پلتفرم فدکس وجود داشته و مدیریت می شود.

مدیران این شرکت بر این نکته تاکید دارند که این سیستم در پی ارزش بخشی به مشتری است و به همین خاطر مزیت های زیادی برای فروشندگان فرآهم می کند. فدکس در عملیات خود از جعبه هایی زیبا برای بسته بندی استفاده می کند. همچنین بسته به نوع محصول، برای حفاظت کالا از کیسه های حبابدار و گزینه های دیگر بهره می برد. در ارسال نیز سعی دارد به کمترین میزان تاخیر دست یابد. این شرکت از بابت انبارداری، بسته بندی و ارسال، به مشتریان خود اطمینان می دهد تا آن ها جز تمرکز بر فروش محصولات خود، دغدغه دیگری نداشته باشند.

فدرال اکسپرس یک گزینه عالی برای فروشندگانی است که نیاز به حمل و نقل قابل اعتماد و سریع در کانال های فروش متعدد مانند eBay و Wal-Mart است. خدمات بازاریابی آنلاین ChannelAdvisor فدکس هم باعث تسهیل فروش مشتریان خرده فروشی در پورتال های خرید بر پایه وب می شود.

FBA برای فروشندگان آمازون بسیار دلچسب است، اما همیشه بهترین گزینه برای فروشندگان چند کاناله نیست. هزینه های این سرویس می توانند عامل نگرانی باشند و برخی از فروشندگان نگران این هستند که این سرویس تا چه میزان داده ها را کنترل کرده یا آنها را به آمازون واگذار می کند. در پایان، انتظار می رود که بسیاری از فروشندگان از هر دو سرویس استفاده کنند. “

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان (Fujian) در بخش جنوب چین گسترش دهد. این تصمیم در راستای هدف بزرگ این شرکت اتخاذ شده است. DHL می‌خواهد راه‌حل‌های حمل ونقل بین‌المللی ساده و مقرون به‌صرفه‌ی خود را برای اتصال تجار چینی برای تبادل کالایشان در بیش از 220 کشور جهان گسترش دهد.

گسترش حضور بخش تجارت الکترونیک DHL در معاملات جنوب چین

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *