خانه / تجارت الکترونیک / انواع بسته بندی پستی

انواع بسته بندی پستی

بسته بندی پوششی برای محصول است که ضمن تأمین حداقل اثرات اقتصادی و زیست محیطی، نیازهای محصول را برآورده می کند. البته وقتی از بسته بندی صحبت می کنیم باید بدانیم که بسته بندی برای یک محصول انواع مختلفی دارد. مثلا برخی محصولات ممکن است دارای سه لایه بسته بندی باشند؛ محصولی مانند خمیردندان را در نظر بگیرید: داخل لوله پلاستیکی (بسته اصلی) ، محصول داخل یک جعبه مقوایی (بسته بندی ثانویه) ، جعبه مخصوص حمل و نقل (یا بسته سوم). در این مطلب میخواهیم در مورد بسته بندی نوعِ آخر که مربوط به محافظت از کالا در حمل و نقل و ارسال فروشگاه های اینترنتی است صحبت کنیم.

بسته بندی های مختلف برای یک محصول

بسته بندی در تجارت الکترونیک

میتوان گفت نزدیک ترین و قابل لمس ترین بخش در تجارت الکترونیک برای القای حسِ اهمیت به مشتریان، بسته بندی محصول است. بنابراین انتخاب نوع بسته بندی و رعایت نکات ایمنی و زیبایی، در تمایز از رقبا بسیار موثر است. در تجارت الکترونیک، هر بسته بندی که نتواند مراحل ارسال و حمل  ونقل را به خوبی پشت سر بگذارد، باعث آسیب رسیدن به کالاها و نارضایتی مشتریان می شود.

اگر شما هم دارای فروشگاه آنلاین یا فروشگاه فیزکی و مغازه هستید احتمالا نیاز به نوعی بسته‌بندی برای ارسال کالاهای خود دارید. در این مطلب به معرفی برخی از اقلام پکیج کردن محصولات فروشگاه آنلاین یا فروشگاه‌های فیزیکی برای ارسال به مشتری نهایی میپردازیم.

عوامل موثر در انتخاب نوع بسته بندی

مناسب ترین نوع بسته بندی برای محصولات تجارت الکترونیک به چند عامل بستگی دارد:

  • اولین عامل، وزن است. برای کالاهای سنگین تر، به یک جعبه محکم نیاز است تا سلامت کالا را در مراحل حمل و نقل تضمین کند.
  • دومین عامل شکنندگی می باشد. محصولات شکننده حتی اگر سبک وزن باشند، در طول زمان حمل و نقل نیاز به محفاظت دارند.
  • و آخرین عامل، ارزش محصول است. زمانی که شما کالاهایی با ارزش بالا را ارسال می کنید، انجام هزینه ای بیشتر برای محافظت از کالا کاری معقول می باشد.

هزینه بسته بندی، بسته به نوع و تعداد آن ها بسیار متفاوت است. اگر حمل و نقل تجارت الکترونیک خود را به یک شرکت لجستیک طرف سوم (۳PL) برون سپاری کنید، شما باید هزینه بسته بندی را نیز به شرکت ارائه دهنده خدمات ۳PL بپردازید. انبار پردازش سفارشات شما یک خریدار بزرگ جعبه های مقوایی است. حتی با افزایش قیمت، ممکن است شما هزینه ی کمتری را بابت بسته بندی در این مراکز تکمیل سفارشات بپردازید.

پایگان یکی از شرکت های لجستیک طرف سوم است که مرکزی با زیربنای قابل توجه برای انبارداری، بسته بندی و پردازش سفارشات فروشگاه های اینترنتی در اختیار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عوامل موثر در انتخاب نوع بسته بندی

انواع بسته بندی پستی

  • جعبه های مقوایی

هنوز بسیاری از صنایع برای بسته بندی محصولات تجارت الکترونیک خود، جعبه های مقوایی موج دار را انتخاب می کنند. مقوا جنس محکمی دارد، وزن زیادی را به بسته بندی شما اضافه نمی کند و همچنین قابل بازیافت است.

  • کیسه ها و پاکت های نامه

اگر شما کالای سبکی را می فروشید که شکننده نیست، یک کیسه پلاستیکی پستی یا یک پاکت نامه، انتخابی عالی است. کیسه ها و پاکت های نامه، سبک، محکم و دارای قابلیت ذخیره سازی آسان و آب بندی می باشند.

  • پاکت پستی پد دار

برای حمل و نقل اقلام کوچک و مسطح که به مقدار کمی محافظت نیاز دارند، یک پاکت که دارای پد حبابدار می باشد گزینه مناسبی است. این یک روش خوب برای ارسال لوح های فشرده، جواهرات و سایر وسایل مسطح اما ظریف می باشد.

  • جعبه های سفارشی

ساخت یک جعبه سفارشی می تواند برند شما را فراتر از یک برند با جعبه مقوایی ساده معرفی کند. شما می توانید تجربه ای را ایجاد کنید که باعث لذت، قدردانی و ماندن در ذهن مشتریان شود. جعبه های سفارشی نسبت به جعبه های استاندارد دارای اندازه مناسبی برای کالاهای شما هستند. این تضمین می کند که کالاهای شما ایمن و مطمئن حمل شوند.

استفاده از پلاستیک حبابدار برای بسته بندی محصولات

اهمیت استفاده از پر کننده ها در بسته بندی تجارت الکترونیک

هنگامی که شما محصولات خود را در جعبه ارسال می کنید، در اکثر موارد برا جلوگیری از حرکت محصول در جعبه باید فضای خالی را پر کنید. پر کننده ها اطراف کالا را پر  کرده و باعث ثابت شدن آن و مانع از آسییب رسیدن به کالا می شوند.

انواع مختلفی از پر کننده ها برای انتخاب وجود دارند. آمازون یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل در جهان است که فضای خالی جعبه های خود را با استفاده از بالشتک های پر از هوا و کاغذهای قهوه ای پر می کند. یک نوع پر کننده واحد برای همه کالاها مناسب نیست. نیاز است که شما بر اساس نوع محصول و حمل و نقل خود استراتژی مناسب را انتخاب کنید. ممکن است شما تصمیم بگیرید که مانند آمازون از بیش از یک نوع پر کننده برای محافظت از کالاهای خود در زمان حمل ونقل استفاده کنید. به چند نمونه در این مطلب اشاره میکنیم.

  • کاغذ کرافت Kraft Paper

کاغذ کرافت قهوه ای یکی از متنوع ترین و انعطاف پذیرترین پرکننده ها می باشد. به راحتی می توانید آن را به هر اندازه که می خواهید ببرید و یا با مچاله کردن آن هر اندازه که نیاز دارید فضای خالی را پر کنید.

  • بالشتک های پر شده از هوا

کیسه های پلاستیکی پر شده از هوا می باشند که استفاده از آن ها به عنوان پر کننده جعبه ها در حال افزایش است. آن ها یکی از سبک ترین پر کننده ها در بسته بندی تجارت الکترونیک می باشند.

  • پلاستیک حبابدار

پلاستیک حبابدار برای حفاظت از وسایل ظریف و حساس بسیار مناسب است.

  • فوم بسته بندی

فوم یک جایگزین مناسب برای پلاستیک حباب دار در محافظت از کالاهای شکننده می باشد. بسته بندی با فوم به دلیل کم وزن بودن، نازکی و راحتی در کاربرد آن جذاب می باشد.

  • کارتن خورد شده

استفاده از کارتن خورد شده برای پر کردن جعبه سفارش ها یک روش عالی هم برای بسته بندی و هم بازیافت می باشد.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

گزارش تجارت الکترونیک ایران در سال ۹۹ -بخش اول

با پایان سال ۹۹ بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام و آمارهای مربوط به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت مشاوره و تماس با پایگان