خانه / تجارت الکترونیک / آینده خرید آنلاین مواد غذایی

آینده خرید آنلاین مواد غذایی

نظرسنجی از ۱۰۰۰ مصرف کننده در ایالات متحده نشان می دهد تعداد افرادی که یکبار تجربه خرید آنلاین مواد غذایی داشته اند و یا مایل به خرید آنلاین این محصولات هستند ۳۶% بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ که ۲۲% بوده است، افزایش داشته است. افزایش تعداد خریداران اینترنتی مواد غذایی در این مدت کم قابل توجه بوده است و انتظار می رود این مقدار تا پایان سال ۲۰۱۸ نیز افزایش یابد.

براساس بررسی ۱۰۰۰ مصرف کننده مربوط به شرکت بین المللی مواد غذایی و خوار و بار Unata و پلتفرم تحقق سفارشات ShopperKit، ۳۶% میزان خرید آنلاین خوار و بار افزایش داشته است. میزان خرید آنلاین در سال ۲۰۱۶ ، ۱۹% و در سال ۲۰۱۷ ، ۲۲% بوده است. مدیر عامل شرکت Unata می گوید از اینکه افزایشی از پذیرش آنلاین خرید مواد غذایی در سایت های تجارت الکترونیک دیگر در سال ۲۰۱۷ نداشته، متعجب بوده است و دلیل این امر را عدم وجود گزینه خرید آنلاین برای مصرف کننده می داند و بر این باور است که اگر امکان و گزینه خرید انلاین برای مشتریانشان فرآهم باشد، درصدی از آنها حتما از این گزینه استفاده خواهند کرد.

افزایش تمایل مشتریان به خرید آنلاین مواد غذایی

افزایش درخواست مردم برای خرید آنلاین در سال ۲۰۱۷ ، بیانگر این است که خرده فروشان مواد غذایی در موقعیت بسیار خوبی برای جذب مشتری قرار دارند.

یکی از تغییرات بزرگی که در دنیای فروش آنلاین مواد غذایی و خوار و بار بوجود آمد، کسب بازارهای Whole Foods توسط آمازون (خرده فروش برتر سال ۲۰۱۷) بوده است. در ضمن از سویی دیگر، فروشگاه های بزرگ فروش خوار و بار و میوه و سبزیجات مثل والمارت (دارنده رتبه سوم در خرده فروشی) و Kroger (رتبه ۸۸ خرده فروشی) سرمایه گذاری های خود را در بخش تجارت الکترونیک افزایش داده اند.

در این میان، فروشندگان مواد غذایی و خواروبار که خدمات تجارت الکترونیک را ارائه نمی دهند، این صنعت را به خطر می اندازند، زیرا مشتریان بیشتر به سمت خرید حضوری از این خرده فروشان می روند. نظر سنجی Unata / ShopperKit نشان داد که ۵۸ درصد از کسانی که از این فروشگاه ها خرید آنلاین داشته اند، معمولا از فروشگاه های محلی خود خرید نمی کنند. و بیش از نیمی از این ۵۸ درصد، گفته اند که علت اینکه آنها از فروشگاه های نزدیک و محلی خود خرید نکرده اند این مورد بوده است که آن ها گزینه خرید آنلاین را ارائه نمی دهند.

آمازون، یک رقیب واقعی

از ۴۲٪ از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، و در سال ۲۰۱۷ به طور آنلاین خریداری کردند، ۳۴٪ از آمازون و ۳۲٪ از والمارت خرید داشته اند. سایر گزینه ها شامل  Instacart (12٪)،Peapod (8٪) و FreshDirect (6٪) بود. نظرسنجی نشان می دهد که خریداران در علاقه مند به خرید مواد غذایی از آمازون هستند. انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از مصرف کنندگان از آمازون خرید کنند.

Amazon Go فروشگاهی با خرید راحت و بدون صندوقدار آمازون است. برای ورود به فروشگاه آمازون گو (Amazon Go)، مشتریان یک برنامه گوشی هوشمند را دانلود کرده و یک کد QR را برای باز کردن محافظ شیشه ای اسکن می کنند. دستگاه ها، مراقبت می کنند از آیتم های قفسه ها و آنها را به سبد خرید اضافه می کنند. خریداران فقط صورتحساب را پرداخت کرده و انجا را ترک می کنند. نمونه اولیه فروشگاه Amazon Go در مرکز شهر سیاتل در ماه ژانویه برای عموم مردم افتتاح شد.

افزایش تمایل مشتریان به خرید آنلاین مواد غذایی

چه موانعی بر سر راه فروش آنلاین مواد غذایی و خوار و بار وجود دارد؟

جدا از تمام مشکلات و مسائلی که پیرامون فروش مواد غذایی و خوار و بار وجود دارد، نکته ای که در مورد فروش اینترنتی این محصولات اهمیت دارد این است که تجارت الکترونیک مواد غذایی نیازمند داشتن انعطاف پذیری بالاست. برای مثال بررسی نظرسنجی ها نشان داده اند که اکثر خریداران ترجیح می دهند خرید آنلاین خود را درب منزل تحویل بگیرند و ۲۰% از آن ها به گزینه in-store نیاز دارند. در واقع خریداران نیازمند گزینه ها و شرایط متناسب با شرایط خود در خرید هستند. انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ درصد خریدارانی که خواهان ارسال و تحویل خرید خود هستند افزایش یابد.

لذت از خرد اینترنتی و جذاب بودن این پروسه برای خرید نیز بسیار مهم است. برای یافتن ایده های جدید باید پاسخ کسانی را که خرید آنلاین مواد غذایی را از فروشگا های مجازی بررسی کرد. از ۸۷ از کسانی که خرید آنلاین نداشته اند، علت تین امر را موارد زیر دانسته اند:

  • ۴۱ درصد اعتقاد داشتند که خرید حضوری از فروشگاه های مواد غذایی برای آن ها لذت بخش تر از خرید آنلاین است
  • ۳۶ درصد حاضر به پرداخت هزینه اضافی بدلیل خرید آنلاین نبوده اند
  • ۳۳ درصد از آن ها اعتقاد دارند برای اطمینان از سلامت موادغذایی باید خودشان خرید کنند و به کسی که سفارش آنها را در خرید آنلاین جمع آوری می کند اعتماد ندارند
  • ۲۵ درصد گفته اند امکان خرید آنلاین در فروشگاه محلی که از آن خرید می کنند وجود ندارد
  • ۱۱ درصد تمایل به خرید آنلاین داشته اند ولی هیچوقت فرصت این کار را پیدا نکرده اند

جذب خریداران و تغییر عادت های مادام العمر آن ها از خرید حضوری مواد غذایی به سمت خرید آنلاین یک چالش برای فعالان حوزه تجارت الکترونیک خواهد بود. بررسی ها نشان میدهد تنها ایجاد امکان خرید آنلاین خرده فروشان خواروبار برای افزایش مشتریان انلاین کافی نیست. بلکه آن ها باید تلاش کنند تا یک تجربه لذت بخش از خرید دیجیتال را به مشتریان ارائه دهند. این تجربه لذت بخش از زمان ثبت سفارش آغاز شده و تا زمان تحویل سفارش باید مدنظر قرار گیرد. پس فاکتور مهم دیگری که در این زمینه مطرح است همکاری با شرکت لجستیکی متخصص و کارآمدی است که توانایی نگهداری، پردازش سفارش و ارسال مواد غذایی و خواروبار را داشته باشد.

چالش ها و موانع فروش مواد غذایی را در چند مورد زیر می توان خلاصه کرد:

  • تبلیغات و آشنایی مردم برای آگاهی از امکان خرید آنلاین مواد غذایی و خوارو بار
  • جلب اعتماد مشتریان و ترغیب آن ها برای یکبار امتحان کردن این گزینه
  • تهیه مواد غذایی تازه و سالم برای سفارشات روزانه و طریقه نگهداری آنها
  • روش ارسال مناسب نوع ماده غذایی
  • ارسال سریع و به موقع سفارشات بدلیل فسادپذیر بودن محصولات
  • استفاده از روش هایی برای کاهش هزینه ارسال

افزایش تمایل مشتریان به خرید آنلاین مواد غذایی

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان (Fujian) در بخش جنوب چین گسترش دهد. این تصمیم در راستای هدف بزرگ این شرکت اتخاذ شده است. DHL می‌خواهد راه‌حل‌های حمل ونقل بین‌المللی ساده و مقرون به‌صرفه‌ی خود را برای اتصال تجار چینی برای تبادل کالایشان در بیش از 220 کشور جهان گسترش دهد.

گسترش حضور بخش تجارت الکترونیک DHL در معاملات جنوب چین

شرکت بزرگ لجستیکی DHL قصد دارد توانمندی‌های عملیاتی تجارت الکترونیک خود را در شهر فوجیان …

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *