خانه / لجستیک / انبار / اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

در عصری که زندگی می‌کنیم، در کشورهای توسعه یافته، صنعت تجارت الکترونیک و موضوع تحویل کالا راه خود را یافته و در حال گسترش این صنعت در بخش مواد غذایی و خواروبار است. به همین دلیل خبرهای جدید بیشتر در این زمینه منتشر می‌شود. با هم یکی از این خبرها را می‌خوانیم:

شرکت فروش، ارسال و توزیع بسته و مواد غذاییِ Fresh Direct برای راه‌اندازی انبار جدید خود آماده می‌شود.

شرکت Fresh Direct از سال ۲۰۱۰ سودآور بوده است و به همین دلیل در حال گسترش فعالیت‌هایش است. در همین حال سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای و استارتاپ‌ها در تلاش برای کسب موقعیت در بازار فروش آنلاین مواد غذایی هستند و این یعنی گسترش بازار شرکت‌های ارسال. بازاری که در آن آمازون-بزرگترین خرده‌فروشی اینترنتی دنیا- فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی Whole Foods را خریداری کرده است. اقدامی که صنعت تجارت الکترونیک را به یک مسابقه تسلیحاتی در این زمینه کشانده است!

به گزارش نشریه بلومبِرگ، Fresh Direct فوت و فن را فهمیده است! اینکه چگونه از ارسال مواد غذایی و خواروبار کسب درآمد کند.

طبق گفته‌های یکی از مدیران، این شرکت که انتظار می‌رفت درآمدی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار در سال جاری داشته باشد، در حال حاضر در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تاسیس فضایی ۴۰۰،۰۰۰ فومت مربعی بعنوان انبار در جنوب شهر برونکِس است. این اقدام به گفته مسئولان به دو برابر شدن درآمد این شرکت منجر خواهد شد.

فروش و درآمد این شرکت در شش سال گذشته بیش از دو برابر شده است. شرکت Fresh Direct حدود ۲۰ سال پیش و در زمان رونق اینترنت در نیویورک سیتی تاسیس شد. با این حال از سال ۲۰۱۰ بیزنسی سودآور بوده است. این نشان از موفق بودن این شرکت در زمینه ارسال و تحویل سفارشات اینترنتی در زمینه مواد غذایی دارد. مشتریان آن نیز علاوه بر آمازون که بخشی از ارسال سفارشات آنلاین فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods را به این شرکت برونسپاری کرده است، فروشگاه بزرگ والمارت و شرکت Kroger هستند. این خرده‌فروشی‌ها برای صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌های میلیاردی برای افزایش توانمندی‌های زیرساخت لجستیکی، اقدام به همکاری با شرکت‌های طرف سومی چون Fresh Direct کرده‌اند.

اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

Fresh Direct مسئله ارسال گام آخر را چگونه حل کرده است؟

در حالی که لجستیک شرکت Fresh Direct مسئولیت حمل و نقل سفارشات اینترنتی خرده‌فروشی‌های مواد غذایی را بر عهده گرفته است، مسئله مهم و مشکل‌ساز در این روند، ارسال گام آخر این سفارشات است. موضوعی که برای شرکت‌هایی مثل Jet.com و والمارت در شهری مانند نیویورک و اطراف آن بسیار با اهمیت است.

  • Fresh Direct معتقد است با توجه به برنامه‌هایی که پیش‌بینی کرده و نرم‌افزاری که به منظور چینش ساختار زمانبندی ارسال طراحی کرده است، توانایی ارسال سفارشات را در زمان مقرر در این شهرها دارد. Fresh Direct برای ارسال هر سفارش مبلغی حدود ۶ تا ۷ دلار دریافت می‌کند. شاید این عدد از هزینه ارسال آمازون بالاتر باشد ولی Fresh Direct روی کیفیت ارسال‌ها تاکید دارد و معتقد است در این زمینه دانش فنی لازم را بدست آورده است.

Fresh Direct که در سال ۱۹۹۹ در شهر Long Island City تاسیس شد و در همین شهر سه مرکز پردازش و ۷ مرکز ارسال سفارشات دارد. این شرکت اکنون برای گسترش عملیات خود اکنون در شهر برونکِس، در حال آماده‌سازی زیرساخت لجستیکی خود است. به همین منظور انباری جدید به مساحت ۴۰۰،۰۰۰ فوت مربع را در این شهر تاسیس می‌کند. با احداث این انبار، تحویل دو ساعته سفارش در شهر منهتن و بروکلین امکانپذیر خواهد شد که در این مورد عملکردی شبیه به آمازون پرایم پیدا خواهد کرد. البته خودِ Fresh Direct فروشگاه خواروبار فروشی داشته و در منطقه نیویورک حدود ۵۴% از بازار را تحت کنترل دارد.

البته فعالیت شرکت‌های مشابه مثل Amazon Fresh و .Instacart Inc نیز در حال گسترش است و با اینکه حدود ۸٫۸% از بازار را در اختیار دارند، هنوز از مزایای Fresh Direct استفاده می‌کنند. از طرفی با توجه به تمایل فروشگاه اینترنتی jet.com برای استفاده از خدمات تحویل سفارش Fresh Direct در مناطق دیگر دارد، این شرکت با چالش جدیدی روبروست تا فعالیتش را در خارج از شهر نیویورک گسترش دهد.

  • شرکت Fresh Direct یک راه‌حل دیگر دارد و آن جذب سرمایه‌گذار است. این شرکت بعلت سودآور بودن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب خواهد بود. بنابراین می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و جهش بزرگی در زمینه افزایش توانمندی و پیشرفت کارش انجام دهد.

همچنین با توجه به نرم افزاری که طراحی کرده تا زمان‌های ارسال سفارشات را بهینه‌سازی و مدیریت کند، پیش‌بینی می‌شود در راضی نگه‌داشتن مشتریانش عملکردی موفقیت آمیز داشته باشد.

اقدام جدید شرکت ارسال Fresh Direct برای رونق کسب و کار تحویل مواد غذایی

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

amazon help to startups

آمازون از استارتاپ‌های جدید در زمینه تحویل بسته ها حمایت می‌کند

آمازون، غول تجارت الکترونیک جهانی، قرار است بخش پشتیبانی مالی و عملیاتی ویژه‌ی رانندگان و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *