خانه / تجارت الکترونیک / احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید

احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید

تجربه ثابت کرده که هرچه مشتری بالقوه(یعنی همان بازدیدکننده)، بیشتر در سایت فروشگاه اینترنتی شما بماند و از بخش‌های مختلف سایت و محصولات دیدن کند، احتمال اینکه به مشتری بالفعل تبدیل شود، بیشتر است. چون بالاخره در بازدید از تعداد بیشتری محصول، امکان اینکه شخص، محصول موردنظر خود را پیدا کند بیشتر است. در مواردی نیز بازدید کننده سایت، با پیشنهاداتی مواجه می‌شود که با وجود لازم نداشتن، محصول را خریداری می‌کند.

اقداماتی که احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد

بنابراین بنظر می‌رسد برای افزایش فروش اینترنتی، علاوه بر قرار دادن محصولات متنوع با کیفیت و قیمت مناسب، اقدامات دیگری نیز وجود دارد. نتیجه نهایی این اقدامات، باید این باشد که بازدیدکننده، زمان بیشتری را در سایت فروش اینترنتی شما بگذراند. بنابراین یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند با بکارگیری برخی تمهیدات و افزودن ویژگی‌های منحصربفرد، بازدیدکنندگان سایت را به خریاران نهایی تبدیل کند.

 

رقابت سایت‌های تجارت الکترونیک برای جذب مشتری بیشتر

به لطف اینترنت، بخش تجارت الکترونیک در همه جای دنیا در حال گسترش است. شرکت‌های تجارت الکترونیک در حال دگرگون کردن تجربه خرید کاربران خود هستند. در رقابت شدید ایجاد شده، یک فروشگاه اینترنتی بدون بازدید کننده به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. هرچقدر یک خریدار بیشتر در سایت شما باقی بماند،‌ بیشتر با محصولات و وبسایت شما تعامل خواهد کرد.

در ادامه لیستی از پیشنهادات که باعث بیشتر نگه داشتن مراجعه‌کنندگان در یک فروشگاه اینترنتی می‌شود، ارائه می‌شود:

اقداماتی که احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد

ممکن است شما زمان زیادی را صرف طراحی یک سایت زیبا و به درد بخور از نظر خودتان بکنید، اما واقعیت این است که در اکثر موارد، بازدیدکنندگان تنها چند ثانیه در سایت شما می‌مانند! اما باید بدانیم که تصمیم‌گیری در مورد خرید یا عدم خرید یک محصول از سایت، به زمان نیاز دارد. پس باید اقداماتی انجام دهیم تا بازدید کننده درنگ کند.

  • به منظور نگه‎داشتن مشتری، از نوشته‌های کوتاه و مختصر استفاده کنید
  • هر چقدر بیشتر از تصاویر استفاده کنید بهتر است، چرا که افراد مشاهده تصویر را به خواندن متن‌های طولانی ترجیح می‌دهند.
  • در برخی موارد، به جای استفاده از متن‌های طولانی به منظور انتقال ایده‌ها، از ویدیو استفاده ‌کنید
  • از لینک‌های بیش از حد و صفحات زیاد استفاده نکنید. چون بازدید کننده را گیج می‌کند
  • ارائه پیشنهادات شگفت انگیز در قیمت محصول یا خدمات بعدی در فرآیند خرید مثلا ارسال رایگان ممکن است بسیار جذب کننده باشد

همچنین در معرفی محصولات به مشتری به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ایجاد دسته‌بندی مناسب محصولات برای راهنمایی بهتر بازدید کننده به محصول موردنظرش
  • امکان ایجاد فیلتر و سورت کردن برای بودجه‌های مختلف و سلایق متنوع
  • امکان ایجاد قابلیت مقایسه امکانات دو محصول مشابه که به خریداران در تصمیم‌گیری نهایی کمک می‌کند

 

  • هماهنگی و ارتباط منطقی بین طراحی فروشگاه اینترنتی و زبان برند

لازم است که طراحی فروشگاه اینترنتی بصورتی باشد که با بازدیدکننده تعامل خوبی برقرار کند. بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی باید این موضوع را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که مواردی همچون راحتی استفاده با موبایل، فرایند پرداخت بدون دردسر و سرعت سایت همواره در بهترین سطح قرار داشته باشد. تعامل منطقی سایت با مشتری باعث تکمیل فرآیند خرید خواهد شد.

اقداماتی که احتمال خرید از فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد

  • ارتقاء جابجایی‌های درست در سایت

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که با دیدن محصولی از یک سایت و پسند آن، خواسته‌اید به صفحه محصول رفته و خرید انجام دهید. اما با زدن لینک موجود، به صفحه‌ی اصلی سایت یا صفحه‌ی دیگری منتقل شده‌اید. و چون فرصت جستجوی محصول را نداشته‌اید، از خرید خود منصرف شده‌اید.

بنابراین این مسئله نیز ممکن است بسیار مهم باشد. مطمئن شوید که خریدار شما در صفحه‌ی درستی وارد می‌شود. این احتمال وجود دارد که بازدیدکنندگان سایت‌ها از طریق تعامل با برخی محتویات، بخصوص در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام جذب شده باشند. باید این اطمینان حاصل شود که بک‌لینک‌ها، این افراد را به صفحه‌ی اصلی، محتوایی مشابه یا مطلبی مشابه مطلب اصلی راهنمایی کند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

معرفی فروشگاه‌های اینترنتی برتر دنیا؛ فروشگاه اینترنتی علی بابا

معرفی فروشگاه‌های اینترنتی برتر دنیا؛ فروشگاه اینترنتی علی بابا

علی بابا یک شرکت چند ملیتی تخصصی در صنعت تجارت الکترونیک است و در سال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *