خانه / تجارت الکترونیک / استفاده از ربات های تحویل کالا، برای ارسال سفارشات مشتریان

استفاده از ربات های تحویل کالا، برای ارسال سفارشات مشتریان

در این مطلب کوتاه، به بررسی ربات های تحویل کالا به مشتریان می پردازیم. دو شرکت، اخیراً به صورت آزمایشی از این ربات ها برای ارسال سفارشات اینترنتی مشتریان خود استفاده کردند. ربات های تحویل، روز به روز دارای اهمیت بیشتری می‌باشند و در آینده‌ی تجارت الکترونیک، نقش حائز اهمیت را اجرا خواهند کرد.

استفاده از ربات های تحویل کالا، برای ارسال سفارشات مشتریان

بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی، قصد خرید گل برای مناسبت هایی مثل روز مادر را دارند. تعدادی از این افراد می‌توانند دسته گل های خود را با استفاده از ربات های تحویل، به فرد مورد نظر تحویل دهند. سایت ۱۸۰۰Flowers.com، که در زمینه‌ی فروش گل فعالیت می‌کند به همراه سایت Starship که در حوزه‌ی ربات های تحویل فعالیت دارد، در حال انجام یک برنامه‌ی آزمایشی هستند که طی آن، دسته گل و یا سایر چیزهای سفارش داده شده را به تعدادی از مادران در روز مادر با استفاده از ربات ها تحویل دهند. بر طبق یک بررسی که بر روی ۸۴۰۰ خریدار اینترنتی در آمریکا انجام شد، سفارشاتی که برای روز مادر از طرف خریداران آمریکایی در اینترنت ثبت می‌شد، غالباً شامل کارت تبریک، وسایل زینتی و جواهرات بود. امسال حدود یک سوم از مشتریان – یعنی حدود۳۰% – قصد داشتند تا هدیه‌ی روز مادر را به صورت اینترنتی سفارش دهند؛ این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۳% بود.

استفاده از ربات های تحویل کالا، برای ارسال سفارشات مشتریان

بهبود عملیات لجستیک با استفاده بیشتر از ربات های تحویل

سایت ۱۸۰۰Flowers بیان کرده است که بر مبنای اولین تحویل سفارشات در این هفته، شرکت ها در حال بهبود عملیات حمل و نقل یا لجستیک خود هستند تا بتوانند با استفاده از ربات های تحویل، محصولات را به تعدادی از مشتریان تحویل دهند. این شرکت، که در رتبه بندی بهترین خرده فروشی های اینترنتی، رتبه‌ی ۵۹ را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده است، اخیراً تکنولوژی های نوین را زیاد به کار می‌برد و تست می‌کند. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ این شرکت اعلام کرد که مشتریان از طریق سایت الکسا (Alexa) می‌توانند سفارشات اینترنتی خود را با ضبط کردن صدای خود ثبت کنند. برای این کار، مشتریان با اکانت ویژه‌ی سایت ۱۸۰۰Flowers وارد الکسا شده و با وارد کردن مشخصات خرید و مقصد مورد نظر، سفارش خود را از طریق صوت ثبت می‌کردند. سپس الکسا موارد را به سایت ۱۸۰۰Flowers مخابره می‌نمود. همچنین این شرکت در مارس ۲۰۱۶ به مشتریان خود اجازه داد تا از طریق اپلیکیشن پیام رسان موبایلِ فیس بوک، سفارشات خود را ثبت کنند. این کار با استفاده از یک نرم افزار تعاملی، که از هوش مصنوعی برای شبیه سازی مکالمات انسانی استفاده می‌کرد، انجام گردید.

ربات های شرکت Starship، قادرند مسافتی تا حد ۲ مایل را طی کنند. این ربات ها برای این که بتوانند به طور مستقل، سفارشات مشتریان اینترنتی را به آن ها تحویل دهند، باید نقشه و مکان مشتری مورد نظر را بلد باشند. در طول این برنامه‌ی آزمایشی که دو شرکت ذکر شده انجام دادند، این ربات ها توسط افرادی کنترل می‌شدند و با کمک آن فرد، مسیرها به آن ها گفته می‌شد.

شرکت Starship  در حال حاضر در حال ایجاد و بهبود ربات های تحویل کالا می‌باشد تا این ربات ها بتوانند محصولاتی چون مواد بسته بندی شده، خواربار، غذا، گل و هدایا را به دست مشتریان خود برسانند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

والمارت برای رقابت جدی با آمازون، در حال همکاری با شرکت مایکروسافت است

فروشگاه والمارت برای رقابت جدی با آمازون، در حال همکاری با شرکت مایکروسافت است

فروشگاه والمارت سومین خرده‌فروشی در ایالات متحده، قصد دارد با همکاری مایکروسافت، مسیر دیجیتالی شدن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *