خانه / تجارت الکترونیک / ارسال مواد غذایی، رقابت جدید سیستم‌های ارسال

ارسال مواد غذایی، رقابت جدید سیستم‌های ارسال

مسائل مربوط به حمل و نقل سفارشات اینترنتی توسط سیستم های ارسال ، همچنان در حال گسترش است. اما از نظر کارشناسان، موضوع تحویل به موقع سفارشات برای خرده‌فروشانی که می‌خواهند در رقابت فروش آنلاین پیروز شوند، بسیار حیاتی است.

ارسال مواد غذایی، رقابت جدید سیستم‌های ارسال

صنعت موادغذایی این روزها به موضوع موردعلاقه برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران تبدیل شده است. به همین خاطر هم مسئله ادغام سفارشات آنلاین خواروبارفروشی‌ها برای خرده‌ فروشان موادغذایی به اولویت اول آن‌ها تبدیل شده است. این تمایل برای ادغام فروش آنلاین و غیرآنلاین موادغذایی، بعد از خرید سال پیش آمازون افتاد! آمازون در سال ۲۰۱۷ فروشگاه‌های مواد غذایی Whole Foods را خریداری کرد. حالا رقابت برای جذب مشتریانی که از رفتن به فروشگاه برای خرید هرچیزی ( حتی مواد غذایی و خوراکی) صرف‌نظر کرده‌ و می‌خواهند که سفارشاتشان را درب خانه تحویل بگیرند، داغ‌تر شده است!

برخی از فعالیت‌های اخیر شامل موارد زیر بوده است:

  • همکاری والمارت با شرکت لجستیکی Postmates. Postmates از ۱۰ آوریل شروع به عرضه‌ی مواد غذایی به مشتریان والمارت در شهر شارلوت کرده است.
  • گسترش امکانات شرکت تحویل مواد غذایی Instacart و اضافه کرد ۱۵۰ میلیون دلار به بخش تحویل
  • آغاز تحویل رایگان دو ساعته آمازون محصولات
  • تحویل رایگان دوساعته آمازون برای محصولات Whole Foods در لس‌آنجلس از طریق سرویس آمازون پرایم. این سرویس برای محصولات فروشگاه Whole Foods اکنون در هفت ایستگاه مترو در دسترس است.
  • آزمایش برنامه وفاداری خرده‌فروشی تارگت به نام Target Red در منطقه دالاس-فورت. در این برنامه، تارگت به مشتریان اجازه می‌دهد تا با خریدی با مبلغ $۴۹٫۹۹ (در مقایسه با $۹۹ معمول) به مدت یکسال از خدمات نامحدود تحویل روزانه شرکت Shipt برخوردار شوند. Shipt استارتاپ تحویل موادغذایی است که در ماه دسامبر توسط تارگت خریداری شد.

علاوه بر تخفیف در خدمات Shipt، برنامه وفاداری Target Red همچنین تحویل روزانه مواد غذایی خشک و محصولات خانگی را از طریق سرویس Target Restock ارائه میدهد. برای این خدمت مشتریان معمولا ۴٫۹۹ دلار در هر تحویل هزینه می‌کردند.

همه‌ی این فعالیت‌ها، تنها بخشی از نبرد شدت گرفته بر سر سلطه بر تحویل مواد غذایی در جهان است!

 

اهمیت رو به رشد تحویل در آینده!

کارشناسان براین باورند که تمامی فعالیت‌های مرتبط با تحویل و دلیوری موادغذایی منطقی است. زیرا صنایع به طور فزاینده‌ای به اینترنتی شدن سوق دارد و تحویل سفارشات گرفته شده از وب، برای خرده‌فروشانی که می‌خواهند موفق شوند، ضروری است.

طبق انتظار محققان در سال ۲۰۱۸ اهمیت تحویل بطور قابل توجهی بیشتر خواهد شد و در این زمینه تاکید روی شرکت‌های طرف سوم مانند Instacart  و Shipt – که بازیگران اصلی این موضوع هستند- افزایش می‌یابد.

رشد بازار مواد غذایی آنلاین در امریکا

طبق داده‌های خرده‌فروشی اینترنتی، موادغذایی به سرعت یکی از داغ‌ترین موضوعات برای فروش آنلاین خواهد شد. در سال ۲۰۱۶، فروش آنلاین موادغذایی در ایالات متحده با رشد ۳۱٫۵ درصدی به ۲۲٫۱ میلیارد دلار رسید، که خرده‌فروشی‌های اینترنتی تخمین می‌زنند، که این میزان رشد دوبرابر مقدار رشد جهانی تجارت الکترونیک خواهد شد.

در وضعیتی که خواروبارفروشی‌ها موضوع مهمی مثل تحویل آنلاین را نادیده می‌گیرند، خرده‌فروشان بیشتر روی گسترش تجارت الکترونیک خود تمرکز کرده و برای تسهیل دریافت خرید آنلاین مشتریانشان تلاش می‌کنند. برای مثال والمارت در حال حاضر بیش از ۱،۲۰۰ مرکز برداشت سفارش داشته و قصد دارد تعداد این نقاط را برای راحتی مشتریانش تا ۱۰۰۰ نقطه دیگر در سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.

 

تحلیل نهایی

بازار آنلاین مواد غذایی در سال گذشته به نقطه اوج خود رسید. زیرا مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر خواستار تحویل مواد غذایی بودند. طبق پیش‌بینی‌ها این افزایش با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت. بنابراین خرده‌فروشان برای گسترش فروش خود و ماندن در بازار رقابت، باید به بخش تجارت الکترونیک و مسئله تحویل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

همکاری با بنگاه های شخص ثالث و شرکت‌های لجستیکی به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا خدمات تحویل را سریع‌تر و ارزان‌تر از آنچه که خودشان می‌توانند، به مشتری ارائه دهند. انجام این خدمات برای خود فروشندگان، امری هزینه‌بر بوده و خصوصا در مراحل اولیه‌ی کار، توجیه اقتصادی ندارد.

بنابراین نتیجه نهایی روند رشد تحویل مواد غذایی در افزایش تقاضا برای کار با این شرکت‌ها خواهد بود. بنابراین شرکت‌های تحویل در رقابتی جدای از رقابت خرده‌فروشان قرار خواهد گرفت. رقابتی که در آن کسی برنده خواهد بود که برنامه‌های بهتری برای تحویل سفارشات آنلاین موادغذایی داشته و یا با تغییر نحوه‌ی خرید، سرعت خرید مردم را تسریع کند.

با پایگان همراه باشید

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

دلایلی که باعث امتناع مشتریان از خرید های اینترنتی می شود

دلایلی که باعث امتناع مشتریان از خرید های اینترنتی می شود

هزینه بالای ارسال برخی از فروشندگان آنلاین، سرعت پایین ارسال، عدم اعتماد به خریدهایی که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *