خانه / تجارت الکترونیک / ارتباط میان لجستیک و موفقیت کسب وکار

ارتباط میان لجستیک و موفقیت کسب وکار

شاید این موضوع برای شما غیر قابل هضم نباشد که، ۸۰ درصد از کسب و کارهای نوپا  به علت عدم ایجاد توازن در هزینه های فروش و هزینه های لجستیک  محصول و سرویس برای مشتری، دچار افت و شکست می شوند.

برای یک ارائه دهنده بسیار مهم است که هزینه لجستیک  برای مشتری با سود حاصل از فروش هیچ تداخلی نداشته باشد و برای مشتری نیز بسیار حائز اهمیت است که  فقط برای محصول هزینه کند. وجود این تضادها باعث ایجاد مشکل در کسب وکار و بروز مشکل بین ارائه دهنده و تامین کننده می شود. به طور کلی ۲ راهکار اساسی برای حل این مشکل وجود دارد. که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد، اما اگر هنوز در درک واژه لجستیک دچار مشکل هستید بهتر است به مقاله   لجستیک یک کسب و کار شیرین مراجعه کنید.

لجستیک

   ۱-راه اندازی مرکز لجستیک در سازمان

سازمان هایی که از حالت استارت آپ خارج شده و به یک کسب و کار دائمی تبدیل شده اند به دلیل بالا بودن هزینه ها، نبود زیرساخت مناسب در کشور به دنبال  ایجاد مراکز لجستیک در سایز کوچک و برای حداقل بسته بندی و ارسال کالا به مشتریان خود هستند. این کار ضمن کاهش هزینه ها باعث ایجاد اعتماد در میان مشتریان می گردد، چرا که آن ها در طول چرخه تامین کالا فقط با یک برند طرف بوده و تمام مشکلات از طریق یک  نفر قابل بررسی و حل می باشد. اما هزینه بالا برای سازمان ها یکی از معایب این روش می باشد چراکه هزینه نگه داری ناوگان، پرسنل متخصص، انبار و از همه مهمتر ارسال سریع، باعث افزایش  فشار هزینه ها و دغدغه ها بر سازمان می گردد.

    ۲-برون سپاری لجستیک به یک شرکت معتبر

راهکار بهتر برای سازمان های نو پا واگذاری لجستیک به یک شرکت لجستیکی طرف سوم می باشد که بزرگترین مزیت آن کاهش هزینه ها و دغدغه های تجاری است. ولی سوال اصلی اینجاست که چه شرکتی به عنوان یک شرکت معتبر قادر به جلب رضایت مشتری ما خواهد بود. خیلی از شرکت ها به دنبال برقراری ارتباط با پست هستند که مهمترین دلیل آن  اعتماد مشتریان به پست می باشد. اما حجم بالای تراکنش ها و تاخیر در ارسال یکی از دغدغه های سازمان ها برای برون سپاری لجستیک خود به پست یا شرکتی نظیر آن می باشد. یک راه حل مناسب  اعتماد به شرکت های قدیمی در زمینه لجستیک است. شرکت هایی که با بهره گیری از راهکار های نو برای غلبه بر ترافیک و حجم تراکنش ها، سعی در بالا بردن سرعت و کیفیت انتقال دارند. برای مشاهده این راهکار ها می توانید با پایگان به عنوان یکی از اولین شرکت های لجستیکی در ایران، ارتباط  داشته باشید.

درباره‌ی گروه تولید محتوا پایگان

همچنین ببینید

اهمیت شرکت های لجستیکی طرف سوم در رونق تجارت الکترونیک

اهمیت شرکت های لجستیکی طرف سوم در رونق تجارت الکترونیک

با توجه به اهمیت تمرکز بازرگانان به فعالیتها و کسب‌وکارهای اصلی خود، اهمیت برونسپاری برخی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *